Slechts in een paar uithoeken van de wereld leeft de herinnering aan magie nog voort, hoewel een paar eeuwen geleden de helende kracht ervan alles doordrong. Heksen, de laatst overgebleven beoefenaars, zijn altijd verschoppelingen geweest en konden de menselijke samenleving alleen in het diepste geheim helpen. De leider van hun volk, de Septima, is altijd de wijste en meest deskundige heks geweest. Nu haar tijd ten einde loopt, verzamelen heksen van over de hele wereld zich in Noctenburg om hun stempel te drukken op de vijandige stad en de Septima te bewijzen dat ze haar waardige opvolger zijn.
Septima is een competitief, zeer interactief strategiespel over hekserij. Als leider van je coven moet je in de stad Noctenburg bewijzen dat je de opvolger bent van Septima, de Hoge Heks. Beoefen je vak en win Wijsheid door kruiden te verzamelen, drankjes te brouwen, de stadsbewoners te genezen, charmes te beheersen en je medebroeders en -zusters te redden van de beproevingen. Maar pas op: magie, zelfs als het ten goede wordt gebruikt, roept argwaan op bij de stedelingen...
Gelijktijdige actieselectie met positieve spelersinteractie
Het centrale mechanisme van Septima draait om de gelijktijdige, geheime selectie van een van de negen actiekaarten per beurt: Verplaatsen, Verzamelen, Brouwen, Genezen, Rekruteren, Pleidooi, Zingen, Rite en Herinneren. Elke actie krijgt een krachtige bonus als hij door meerdere spelers wordt gekozen, maar ze samen uitvoeren wekt ook argwaan bij de stedelingen en trekt de aandacht van de heksenjagers. Beslissingen over wanneer je een gedeelde actie uitvoert (en met wie) voegen een frisse, semi-coöperatieve noot toe aan een competitief spel, en veel spelersinteractie.
Red heksen om je Coven te bouwen
Genees, betover of overtuig de stedelingen en verzamel genoeg steun om de periodieke heksenprocessen in jouw voordeel te laten verlopen. Als de vijandige getuigen worden weggestemd, wordt de veroordeelde heks vrijgesproken en sluit hij zich aan bij de coven die hem heeft gered. Je begint klein, maar je kunt je heksenkring op deze manier laten uitgroeien tot maximaal vier heksen, elk met hun eigen persoonlijkheid en speciale vaardigheid om je zaak te helpen. Roekeloze heksen die door heksenjagers worden gepakt, worden ook berecht, dus met genoeg steun van de stedelingen kunnen zelfs heksen uit de coven van andere, minder voorzichtige spelers in de jouwe terechtkomen.
Toegankelijk, intuïtief en vertrouwd
Septima is de meest toegankelijke titel van Mindclash Games tot nu toe, met een prachtige, handgetekende kunststijl van VillÅ‘ Farkas en met de karakterkunst van Barbara Bernát, houten onderdelen en intuïtieve, op thema's geïnspireerde mechanismen. Het is heel snel te leren en op te zetten, en het duurt minder dan 2 uur om te spelen, zelfs met vier spelers.
Inhoud van Septima
• Standalone solomodus
• 28 gezeefdrukte houten onderdelen
• 40 houten pionnen
• 110+ kaarten
• 230+ kartonnen tokens
• 32 karaktertegels
• 16 plastic kristallen
• 4 plastic markeerstenen
• 2 unieke dobbelstenen
• 7 borden
• 1 stoffen zak
Review toevoegen
Bedankt voor je review! De smaak te pakken? Hoe meer reviews je schrijft, hoe groter de kans dat je de cadeaubon van 25 euro wint. Deze wordt elke maand verloot. De winnaar wordt persoonlijk op de hoogte gebracht.
Het is niet mogelijk om een review met 0 sterren te plaatsen *