CloudAge is een strategiespel van Alexander Pfister (Great Western Trail) en Arno Steinwender. De bekroonde auteurs hebben een donkere en dystopische wereld gecreëerd voor 1 tot 4 spelers.
Vijftien jaar geleden stak het mysterieuze geheime genootschap "Cloud" talloze olieproductieplaatsen in brand en brandde grote bossen af om de wereld te destabiliseren. De resulterende milieucatastrofe had rampzalige gevolgen voor de hele planeet. Nu, jaren later, reis je boven het uitgedroogde landschap in je luchtschepen, op zoek naar een beter leven. Je bezoekt steden, stuurt drones om grondstoffen te verzamelen en strijdt tegen de wolkenmilitie.
Een innovatief sleevingmechanisme maakt een nieuwe, meer meeslepende, vorm van het verzamelen van grondstoffen mogelijk. Spelers proberen te voorspellen welk bewolkt terrein de gewenste hoeveelheid grondstoffen zal bevatten of waar extra acties mogelijk zijn. Resources stellen spelers in staat om nuttige upgrades te ontwikkelen voor hun luchtschepen of om nieuwe bemanningsleden aan te trekken.
CloudAge is een mix van engine-building, deck-building en resource management. Het campagnesysteem maakt het gemakkelijk om snel te beginnen met spelen, waarbij nieuwe elementen in het spel worden geïntroduceerd naarmate de spelers verder komen in de hoofdstukken. Terwijl je speelt, ervaar je ook het verhaal.