Een promo voor het spel Dive.
3 Nieuwe metgezellen: Axolotl, Narwhal, Fugu
Spelregels:
Axolotl:
De Axolotl wordt gespeeld aan het einde van de Rustfase en voordat gecontroleerd wordt of een eindspel voorwaarde is voldaan. Op dit punt, alle spelers (behalve degene die de axolotl heeft geactiveerd) die op een oneven vakje staan twee vakjes terug. Dit wordt niet beschouwd als een programmeerfout voor de grote witte haai en de dolfijn. Een nieuwe ronde begint zelfs als een of meer spelers vakje 23 hadden bereikt voordat ze achteruit gingen.
Fugu:
Op het moment dat de fugu wordt geactiveerd, halen alle spelers diep adem en gaan dan onder hun adem verder met programmeren. Zodra een speler weer op adem komt, moet hij stoppen met programmeren, zelfs als hij nog een of meer Air-fiches over heeft die hij niet op zijn Dive-bord heeft kunnen leggen. De programmeerfase eindigt wanneer alle spelers weer zijn gaan ademen.
Narwal:
Met uitzondering van de speler die de narwal heeft geactiveerd, spelen alle spelers tijdens deze ronde volgens de volgende regels:
- voor elke groene schildpad die een speler heeft geholpen, moet die speler zijn Diver-fiche één veld naar achteren zetten (in plaats van naar voren)
- voor elke rode schildpad die een speler heeft geholpen, moet die speler zijn Diver-fiche twee velden terugzetten (in plaats van vooruit).
De regels voor de manta blijven ongewijzigd.
Opmerking: Als een speler de reuzenschildpad gebruikt tijdens een Programmeerfase waarin ook de Narwal wordt gespeeld, dan hebben de groene schildpadden geen nut voor die speler; blijft zijn Diver-teller staan. Het is wiskundig: het effect van de narwal dwingt zijn Diver counter om één veld terug te gaan, terwijl het effect van de reuzenschildpad dwingt het effect van de reuzenschildpad hem één veld vooruit te gaan. De operatie is null!